Re: pamięć ECC czy normalna DDR

Autor: jerry <nie_at_mam.pl>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 15:42:51 MET

Użytkownik "afi777" <afi777@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:eoo08e$s02$1@inews.gazeta.pl...
> witam
> czy ktos bylby tak mily i wyjasnil mi czy pamiec DDR bedzie dzialac na
> mojej plycie glownej msi pm8m2-v ? szukalem troche w goglach i w sumie nie
> znalazlem jednoznacznej odpowiedzi dlaczego pamieci ECC sa tansze i
> bardziej problemowe. mam okazje kupic tanio wlasnie taka pamiec ale
> obawiam sie czy bedzie dzialac na pokladzie mojej plyty ;/ prosze o rade.

pamieci ECC sa tansze ale tylko jako uzywane. (nowe sa o wiele drozsze niz
normalne ddr)
To ze uzywane sa tansze da sie bardzo prosto wytlumaczyc :) po prostu podaz
przewyzsza znacznie popyt.
Pamieci ECC sa stosowane w serwerach, a serwery jak wszystkie komputery
trzeba co jakis czas modernizowac/wymieniac na nowe, jako ze takie pamieci
nie dzialaja ze zwyklymi plytami, a szanujace sie serwerownie nie kupuja
uzywanego sprzetu to po prostu cena jest taka a nie inna.
Wracajac do twojego pytania, to plyty obslugujace ddr/ddr2 non-ecc nie
obsluguja pamieci ecc (chyba widzialem jedna plyte ktora obslugiwala oba
rodzaje, ale za to sciac sie nei dam )