Re: Zlacze CPU FAN

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 00:33:36 MET

Adramelech <adresu@tu.nie.ma> wrote:

> Ile może wytrzymać złącze CPU FAN? Mam podłączone do CPU Fan2
> regulator obrotów a do niego 2 śmigła 12cm i jedno 8cm.

            Sporo. Kupiles gdzies taki rozdzielacz 3-pin czy sam robiles?
Wlasnie szukam czegos takiego do rozdzielenie jednego FanMate2,
ale w sklepach widze tylko zwykle rozgaleziacze molexow, a 3pin nie :/

BTW:
Czy po podlaczeniu w ten sposob kilku wentylatorow kazdy kreci sie
troche wolniej, czy nominalnie bo napiecie jest dalej takie samo?

> Czy to nie bedzie za duże obciążenie dla tego złącza, przewidzianego
> chyba na jedno śmigło od radiatora procesora? Płyta Asus A8n SLI SE,
> zasilacz Forton 400W.

            Tutaj to liczy sie tylko konstrukcja zasilania w plycie, a nie
zasilacz (wentylatory biora przeciez malo pradu). Skoro dziala i sie nie
spalilo to widac ze Asus sie postaral jesli chodzi o wykonanie sciezek z
zasilaniem. Mi sie udalo kiedys spalic w ten sposob sciezke zasilania na
Epoxie 58MVP3C-M (tylko ladny dymek poszedl) ale teraz plyty sa chyba
bardziej odporne pod tym wzgledem. W sumie to mozesz zrobic to co ja na
tym Epoxie, gdzie z plyty spalila sie sciezka zasilania, a zostalo
monitorowanie obrotow - mozna podlaczyc przejsciowke pod dawne Alphy
gdzie do plyty podlaczony jest tylko przewod monitorujacy, a cala reszta
zasilania brana jest z molexa i dalej widzana jako 3 pin - mozna podlaczyc
FanMate itp.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl