Re: Dysk twardy 250 czy 320GB?

Autor: /Sch <szumi_1WYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 01:37:51 MET

> Z czysto ekonomicznego punktu widzenia bardziej opłaca się 320GB.
> Jednak jak jest z niezawodnością takich dysków?
> Słyszałem opinie, że jest to format przejściowy między 250 a 400GB,
> niejako testujący możliwość dalszego upchnięcia danych, i z tego tytułu
> należy spodziewać się ewentualnych problemów.

Pierwszy raz słyszę żeby były problemy z dyskami 320 GB (może z jakimiś
Samsungami tak, ale z firmowymi ?). Kumpel ma w RAID 4 dyski Hitachi 320 GB i
chodzą mu dzień i noc, mocno je eksploatuje (obróbka Video) i wszystko działa
pięknie. Ja mam jedną 320 GB firmy Western Digital i jestem zadowolony, to już
muj 6-sty Caviar (wcześniej miałem też IBM-y i raz Qauntum, który mi się posypał
po 3-4 latach użytkowania).

Firmy mają laboratoria i testują produkty zanim wypuszczą na rynek, więc
informacje o tym że 320-ki są bardziej problemowe niż 250 czy 400 to wydaje mi
się być bzdura.

Cenowo (cena 1 GB) chyba teraz najlepiej wypadają 320 GB, za pół roku pewnie
będą to 400-ki.

/Sch