Re: Czy LCD się wypalają jak CRT

Autor: Zuzannam <Fr_at_nospam.pl>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 08:59:18 MET

Użytkownik "Szo" <f_r_u_b_a_s@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci
news:eoebna$q56$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Maximal" <maximal1974@tlen.pl> napisał w wiadomości
>
> wypalaja sie swietloowki to raz.. ale bardziej zaboojcze dla LCD ejst
> ciagle go wlaczanie i wylacznie.. cos jak swietloowki energooszczedne ;)
> jak sa odpalane po 30x dziennie po 3 min to szlag je trafi po pool roku..
> ale nie

nie masz racji, te energooszczędne w inny sposob startujš i najczęsciej pada
zarnik startowy, te w LCD sš innej konstrukcji,

spotkałem LCD ktory sam wyłšcza lampy przy byle zmianie rozdzielczosci i tak
sredno dziennie następowało z ~30 wygaszen - skoro producent tak
zaprojektował to gaszenie nie moze miec zgubnego wpływu na lampy.