Re: Zasilacz vs 7900GS

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 01:06:44 MET

Adramelech <adresu@tu.nie.ma> wrote:

> Mam stary zasilacz Forton FSP400-60PFN 400W, który na lini 12V ma tylko 15A,
> za to na 5V ma 40A. Czy taki zasilacz starczy, gdy włoże w komputer GF7900GF
> 256MB? Oprócz tego mam Opterona 165(9x280@1.3V),2x320GB SATA Seagate 7200.10,
> 160GB 7200.7 i 2x512MB Ram(DDR1).

        Może się nie spali, ale IMHO będzie niestabilne - przerabiałem to samo
wiosną ubiegłego roku - AXP 1833 MHz, 1 GB RAM i 2 HDD 7200 po zmianie R9550
na R9800PRO system w 3D był niestabilny na na porządnym Hiperze 350W z ~38A na
5V, ale tylko 16A na 12V. Po zmianie na zwykłego modecoma MC350ATX 2.0 z planem
zasilania już głównie z 12V wszystko wróciło do normy. Teraz ciągnie mi A64
@2,54GHz, 1 GB RAM, 2 HDD, 2 napędy optyczne, GF7600GT, SS2, Live! i i8558
mimo że jego konstrukcja wygląda na bardziej "oszczędną".

Przy Operonie i takiej ilości szybkich dysków raczej bym nie ryzykował - szkoda
danych w razie problemów i rozglądał się za zasilaczem w ATX 12V 2.x - niestety
takie są PC - niby wszystko zgodne, ale tylko pozornie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl