Re: jakie sa obecnie najszybsze nagrywarki dvd

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 19:30:44 MET

Marcin Kocur napisał(a):

> Możesz podać źródło?

W tej chwili dokładnie nie podam linka, ale pamiętam, że wieki temu na
forum cdrinfo uczestniczyłem w dyskusji na temat maksymalnej osiągalnej
prędkości zapisu na CD-R. Pojawił się wątek możliwości technicznych, że
zwiększanie prędkości zapisu wymaga zwiększania prędkości obrotowej, co
z kolei grozi w końcu rozerwaniem płytki (choć i dziś czasem się to
zdarza, choć bardzo rzadko), że jedyną logiczną, choć nieopłacalną opcją
byłoby dodanie drugiej głowicy zapisującej itp. Wtedy przy okazji
powiedziano, że specyfikacja CD-R przewiduje maksymalną prędkość 52, a
dla DVD jest to 16x.

Jakiś czas temu podobne zdanie powtórzono w którymś z newsów odnośnie
tych nowych nagrywarek o zwiększonym indeksie prędkości. No cóż,
spotkałem się z takim zdaniem już parokrotnie i wydaje mi się, że jest
prawdziwe.

# /George Orwell - Rok 1984/