Re: Chłodzenie komputerów cieczą

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Thu 11 Jan 2007 - 21:43:08 MET

Pozwolę sobie napisać moją opinię.

Kilka lat temu irytowało mnie coraz głośniejsze chłodzenie komputerów.
Kupiłmem zestaw CPC do chłodzenia wodą. Było nieźle.
Potem wróciłem do chłodzenia wiatrakami. Dlaczego?

Teraz na rynku jest wiele wiatraków niemal bezszelestnych.
Chłodzenie wodne jest całkiem drogie - droższe od wiatraków.
Producenci w końcu zaczęli zauważać, że ich produkty są zbyt gorące i
wymuszają hałaśliwe chłodzenie. Teraz łatwo tak skonfigurować system, że w
czasie biurowej pracy wiatraki stoją a włączają się tylko, gdy ze
słuchawkami na uszach grasz w gry.

Najgłośniejszym elementem zestawu będzie chłodzenie zasilacza - o ile nie
kupi się dość drogich konstrukcji za ok 250-300 zł.

Podsumowując - chłodzenie wodne nie będzie teraz cichsze od klasycznego. W
porównywalnej cenie klasyczne jest wygodniejsze w użyciu od wodnego.

MN