Re: Silny komp za 2k zl do grafiki/video

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Thu 11 Jan 2007 - 13:34:07 MET

Radosław Sokół ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Bo albo szukacie komputera do grafiki/wideo i *musicie* liczyć
> się z kwotami przekraczającymi 2 000 zł, albo szukacie typowego
> komputera do zabawy z niską ceną, a wtedy nie ma specjalnie
> co doradzać...
No coz - ja sie liczylem od poczatku - ale kolega okreslil budzet na 2k
zl zaporowo i basta. Zestawiajac graty nijak nie moge sie zmiescic w tej
kwocie... :( Z Core2Duo zapewne zrezygnujemy na rzecz X2 Athlon 64...
Plan jest taki:
X2 Athlon64 3800+ (AM2) - 516 zl
Gigabyte GA-M55S-S3 (nForce550, Wi-Fi onboard) - 313 zl
Galaxy Zalman Edition GF7300GT PCI-E - 429 zl
DDR-2 Kingston 1GB 667MHz - 415 zl
2xSATA II Samsung 160GB, 8MB, NCQ - 444zl
Chieftec GPS-350EB-101A, ATX 350W -130 zl
Obudowa bez zasilacza max 100zl
Razem: ~2400zl
Co sadzisz (ja koledze proponuje przy jego budzecie dokupienie potem
tych 2 dyskow - on poki co ma zwykly ATA 120GB ze starego kompa, ktory
mozna by teaz wykorzystac)?

> PS. Do takiego komputera RAID 0, trzy dyski twarde i z 2 GiB
Raid 0 to chyba w oparciu o 2 dyski sie buduje (tak mi sie zdaje)
wiec rozumiem ze trzeci ma byc na kopie plikow?
> RAMu to w zasadzie podstawa, jeżeli ma być wykorzystywany
RAM bedzie dokupiony w przyszlosci - tak sadze...
> do pracy z grafiką i wideo, a nie do dobrego samopoczucia
> i okresowego zmontowania filmu z wizyty ciotki. I właśnie
Hmm - kolega tak sie sklada, ze w zawodzie grafika siedzi juz ladnych
pare lat, natomiast faktycznie - komputer ma byc dla jego
prywatnej/amatorskiej tworczosci...
> ten zakres obowiązków należy na początek określić. Bo ja
> też zajmuje się obróbką wideo, ale robię to absolutnie
> amatorsko i wcale nie składałem komputera pod kątem
> grafiki/wideo.

Zdaje sobie z tego sprawe, dlatego wiedzac czym sie zajmuje kolega i o
co chce poszerzyc zakres dzialalnosci kombinuje co by mu tutaj zlozyc,
zeby nie bylo sprzetem dla "dobrego samopoczucia". Problemem jest on sam
- bo od strony sprzetowej jest noga (chce zeby mu oprogramowanie
dzialalo dobrze ale priorytetem sa tanie czesci) ;) Ja np wiem, ze tak
sie nie da... ale to inna historia. :)

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!