c2d e6600 sie grzeje :/

Autor: jerry <nie_at_mam.pl>
Data: Thu 11 Jan 2007 - 00:09:03 MET

Witam,

Mam procesor c2d e6600 na plysie asus p5b.
W iddle ma 43-45st c, ale w stresie dochodzi do 60st (i wiecej juz nie)
dane z czujnika w procesorze zebrane przy pomocy Core_temp/Intel Thermal
analysis tool
wg. everesta stepping jest w wersji B2, a cpuid rev 6F6
Coolerek zamontowany boxowy.

Pogooglalem troche i wychodzi ze inni maja w stresie nawet przy nieco
podkreconych procesorach temperature w stresie 45st rowniez na boxowym
coolerku.

Problem z pasta chyba mozna wykluczyc najpierw mialem oryginalna boxowa
paste a potem 2 razy nakladalem inna - "Nano Grease" - za kazdym razem
oczywiscie wycierajac poprzednia.
Niestety zadnych zmian to nie spowodowalo :(

Co moze byc nie tak? Uwalony procesor? Uwalony czujnik? (to chyba odpada,
tool asusa pokazuje zawsze 8-9st wyzsza temperature)
W ogole moze mnie ktos nakierowac na jakas oficjalna specyfikacje intela
mowiaca o max. temp tego procesora?
Na stronie intela nie moge sie do tego dokopac, a na roznych stronach
internetowych forach bardzo rozne opinie spotykam ;/ od 60 do 90 stopni...
Co mnie jeszcze dziwi to tempo nagrzewania sie w ciagu 2-4s temp potrafi
podskoczyc o 7 stopni

23:36:15: Processor 0 : DIGITAL TMP[ 45°C ]
23:36:17: Processor 1 : DIGITAL TMP[ 46°C ]
23:36:19: Processor 0 : DIGITAL TMP[ 52°C ]
23:36:19: Processor 1 : DIGITAL TMP[ 53°C ]

a na ostygniecie potrzebuje ~2 min

aha, nie wiem czy tak ma byc, ale na radiatorze nie czuc tych 60 stopni...
radiator ma jakies 30-40 w stresie. (temperatura mierzona "na oko" :)

z gory dziekuje za odpowiedzi