Re: nagrywarki pioieer i nec a ranking

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 16:21:26 MET

bodzio napisał(a):

> Witam, czytałem że na grupie dwie nagrywarki cieszą się szczególnym
> uznaniem pioneer 111 i nec 4571 ale widze ze w rankingu nie są one wcale
> aż tak bardzo na topie. Jakkolwiek nec jest całkiem wysoko to przed
> pioneerem są przynakjmniej 4 lite-on'y i 4 samsungi i aż 5 neców, skad
> ta "rozbieżność", Czy ktos ma jakąs swoją teorie?

BNyłem w empiku i wpadł mi do ręki ten numer chipa z tym pożal się boże
"rankingiem". :P Ani słowa o czymś takim jak "test jakości", słowa o
błędach PIE/PIF nie uświadczyłem tam. Niestety - autorzy zwracali uwagę
na najprostsze do stwierdzenia osiągi - czas odczytu i zapisu, czas
dostępu itp. Plusem był pewnie ładny panel, pudełeczko i jakieś
dodatkowe możliwości (LF, LS, DVD-RAM). Nikt chyba nie zwrócił uwagi na
PODSTAWOWY czynnik jakim jest JAKOŚĆ ZAPISU - czynnik, ze względu na
który NECi i Pioneery mają tutaj i na forach tak dobrą opinię. :) No cóż
- ładnymi panelami to w większości przypadków one nie grzeszą. :P

Poza tym ten test to pomieszanie z poplątaniem - nie widzę sensu
robienia rankingu dla DVD i BD-R(E) razem. To wschodząca technologia,
nie mająca ani praktycznych zastosowań (na domowe warunki za drogo,
profesjonaliści wydadzą te kilka tysięcy na inny sprzęt) ani
łatwodostępnych nośników. Robienie wspólnego zestawienia to jak
testowanie razem stacji dyskietek z wypalarkami CD. :) Na osobny artykuł
niebieski laser zasługuje niewątpliwie, ale ten ranking jak dla mnie
jest robiony wedle bardzo dziwnych i niejasnych wytycznych. Natomiast
TESTY na cdrlab.pl moim zdaniem są względnie wiarygodne - nie dosyć, że
podają dokładnie kryteria, to jeszcze nie tworzą jakichś głupich
rankingów. Dla mnie to głupota... Bo na jakieś podstawie? Każdy
potrzebuje czegoś innego - jeden zwraca uwagę na DVD-RAM, inny na
etykietowanie, komuś zależy na osiągach, a komuś jeszcze innemu na
ładnym panelu podświetlanym niebieskimi LEDami. :) Jedyną wspólną cechą,
która IMHO powinna się najbardziej liczyć jest jakość zapisu, dziwnie
pomijana, przez co powszechnie pokutuje mit, że "nagrywarka to
nagrywarka" i "jak się [płyta] nagrała, to jest dobra".

# /George Orwell - Rok 1984/