Re: jakie sa obecnie najszybsze nagrywarki dvd

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 22:53:51 MET

kennard napisał(a):

> mam na mysli polski rynek - bede potrzebowal dwie czarnopanelowe
> wewnetrzne nagrywarki dvd do skladanego wlasnie nowka kompa ...
> jakie parametry powinna miec najszybsza przy zalozeniu, ze
> nie bedzie robic duzo bledow i klopotow z roznymi nosnikami ...

Już przy nagrywaniu 16x możesz się spodziewać kłopotów, więc IMHO pomysł
  niezbyt trafiony i polecam zastanowić się nad jego porzuceniem. :)
Nagrywarki 18x czy 20x nie dadzą Ci prawie żadnego zysku szybkości, to
na dobrą sprawę tylko prędkość osiągana pod koniec zapisu, nie przez
cały czas jego trwania, więc zysk prędkości będzie minimalny, ryzyko
utraty danych (mniejsza jakość zapisu) wzrośnie, a poza tym IIRC
specyfikacja DVD przewiduje prędkości do 16x - wszystko wyżej to już
tylko "chłyt meketingody" - żeby ładnie cyferki na pudełku wyglądały.
Jednak tak samo jak nie tylko megapiksele robią dobre zdjęcie w
cyfrówce, tak samo nie tylko cyferki przed "x" na opakowaniu nagrywarki
decydują o tym, czy jest to dobry zakup. :)
Radziłbym jednak kierować się jakością zapisu niż jego szybkością,
zwłaszcza, że dla domowych zastosowań już 8x jest zupełnie przyzwoitą
szybkością. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/