Re: jakie sa obecnie najszybsze nagrywarki dvd

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 20:18:38 MET

kennard wrote:

> mam na mysli polski rynek - bede potrzebowal dwie czarnopanelowe
> wewnetrzne nagrywarki dvd do skladanego wlasnie nowka kompa ...

        Do jednego komputera od razu dwie i to najszybsze? To co tam masz
zamiar robić - kopiarnie DVD?

> jakie parametry powinna miec najszybsza przy zalozeniu, ze
> nie bedzie robic duzo bledow i klopotow z roznymi nosnikami ...

        Szukaj dobrych, a nie najszybszych - już wypalanie x16
jest mocno ryzykowne jeśli myśli się o _trwałości_ danych.
Inna sprawa - gdzie masz zamiar kupić płyty x18 i po ile i czy zdajesz
sobie sprawę że przy tych szybkościach to jest zapis (zone)CAV, a nie
CLV - w efekcie czas potrzebny do wypalenia płyty jest bardzo podobny.
Wielokrotnie polecane tu nagrywarki NECa będą chyba najlepszym wyborem
- szybciej w przypadku DVDR nie znaczy lepiej.

> wiem, ze benq cos szykuje ale podobno nie sa dostepne na polskim
> rynku te najnowsze a sama firma pewnie predzej zbankrutuje niz je
> do nas sprowadzi ...

        BenQa od kiedy rozstał się z Philisem -Nexperią (co było źródłem
jego sukcesu) i połączył szyki z LiteOn'em mmożesz sobie z czystym
sumieniem darować (sam mam DW1640) i wziąć NECa.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl