Re: Zakład z profesorem... informatyki!

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 20:08:12 MET

Wiktor S. wrote:

> w wyższej jak najbardziej, "panie doktorze", "panie magistrze", zależnie od
> posiadanego tytułu.

        Gwoli ścisłości - tytuł (naukowy) jest tylko jeden - profesor
(belwederski), dr hab. i dr to stopnie naukowe, a magister i licencjat
to tylko tylko tytuły _ZAWODOWE_.

> ale w średniej na każdego się mówi(ło) "panie profesorze".

        Przynajmniej w przyzwoitych ogólniakach i to było całkiem sympatyczne i
powszechnie przyjęte, choć wcale nie uzasadnione.

> przez średnią mam na myśli dawne liceum, teraz jak jest gimnazjum i
> liceum to już nie wiem.

        No właśnie - jak się teraz mówi? Bo od tych mundurków
i wychowania patriotycznego to dzieciaki zaczną chyba tytułować
nauczycieli Kompaniführer, a dyrektora szkoły Gruppenführer :>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl