Re: Kesz w dyskach - jak dziala ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 19:31:05 MET

Marcin Kocur wrote:

> Żeby system (właściwie głównie Windows) nie musiał ciągle rozkręcać
> dysku na laptopie.

        Tia, co złe to Windows - pokaż mi współczesny OS inny niż typu Live CD,
który nie pisze cały czas po dysku, choćby bieżących logów.
Do tego cache dysku jest zdecydowanie za mały, z cache OSa który potrafi
zajmować i 2/3 całej pamięci komputera jest lepiej, ale i tak
współczesne OSy przy _normalnej pracy_ cały czas czytają/piszą po dysku
więc HDD w laptopie tak czy owak się kręci. Nie można sobie przecież
pozwolić by dane w cache write back były długo przetrzymywane - byle
niestabilność systemu czy przedwczesny pad akumulatorów byłaby wtedy
katastrofalny.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl