Czy to problem BIOSu?

Autor: koatl <vraszka_at_wp.pl>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 09:13:44 MET

Witam grupowiczów. Naczytałem się o BIOS ROM Checksum error. I nie
wiem co jest mojemu kompowi.
Sytuacja wygląda następująco: Po włączeniu kompa nic (kompletnie
nic) sie nie dzieje. Czarny ekran. można mu zrobić twardy reset i
nic. Ale po np. piątym resecie, zgłosi się karta graficzna i pojawi
komunikat że błąd biosu. Po kolejnych pięciu-sześciu resetach
przyciskiem wszystko startuje normalnie. i komp chodzi prawidłowo.
Wymieniłem baterię, nie pomogło. Stoję w obliczu fleszowania biosu,
ale nie wiem czy to pomoże. Mam wrażenie, że gdzieś nie dochodzi
napięcie zaraz po włączeniu, i dopiero po pewnym czasie "coś" się
naładuje i całość rusza prawidłowo. Awaria zdarzyła się z dnia
na dzień, bez uprzedniej zmiany jakichkolwiek ustawień. Płyta
GIGA-BYTE (wieczorem sprawdzę typ), procek P-IV 3,06 GHz, RAM NANYA
1x512MB.
 Niby na kompie można pracować, ale jest to bardzo niewygodne i może
wkrótce paść na dobre. Pomóżcie proszę.
   Pozdrawiam - koatl