Dziwne wskazania układu Winbond na płycie ABIT IC7

Autor: Palmer <kolupCIACHO_at_o2.pl>
Data: Tue 09 Jan 2007 - 00:24:29 MET

Witam,

Dokonuję odczytów parametrów płyty głownej Abit IC7-G przy pomocy programu
MBM5. Chodzi o to, że jeżeli robię test stabilności lekko podkręconego systemu
(FSB 214 MHz) uruchamiając 2x SP2004 (Prime95) to wskazania temperatury
potrafią przybierać wartości ujemne, a odczyt prędkości obrotowej wentylatorów
są niższe niż w rzeczywistości bądź równe 0. I choć dzieje się to
sporadycznie, mam pytanie czy takie objawy wskazują na niestablilność systemu
(występując juz w początkowym okresie wygrzewania)? Przy
Pozostałe parametry PCta: procesor P4 2.8C Gallatin @ 3.0 GHz 1.525V, zasilacz
Seasonic S12-430, pamięć Corsair CL 2-3-3-6 GAT: S-A-A-D-D.

Przy FSB 217 MHz po kilku h przebiegu w SP2004 komp potrafi sie zresetowac, a
nawet wylaczyc ;-( W zasadzie podniesienie napięcia vcore nie przynosi
oczekiwanych rezultatów, a poza tym nie uśmiecha mi się "jechać" na 1.7 -
1.8V, które to napięcia są ponoć dopuszczalne oczywiście w kontekście
wieloletniej używalności.

Pozdrawiam,
Palmer