Chlodzenie PIII

Autor: Bebok <bebok66_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 08 Jan 2007 - 18:45:40 MET

Mam problem z moim kompem i przypuszczam, ze jest to wina procesora a raczej
jego slabego chlodzenia. Nie moge tego ocenic wymiernie bo plyte mam stara
jak swiat i nie mam pomiaru temperatury.

Objawy sa nastepujace: Problemy ze stabilnoscia dzialania aplikacji przy
wysokim obciazeniu CPU. Wieszaja mi sie przegladarki, odtwarzacze filmow itd.
Do tego od czasu do czasu komp mi sie samoistnie resetuje. Mam wylaczony
automatyczny ponowny rozruch w W2k wiec pokazuje mi sie niebieski ekran (na
sekunde dwie) na ktorym widze mniej wiecej taki tekst: "rozpoczeto zrzucanie
obszaru pamieci wirtualnej" czy cos w tym stylu i po tym reset.

Mam PIII 650 Mhz, pracuje bez taktowania, ma duzy radiator i wentylator.
Wentylator chce wymienic bo i tak halasuje i dodatkowo chce poprawic
przewodzenie ciepla z procka do radiatora. Na ta chwile mam proc upaprany
pasta termoprzewodzaca a od spodu radiatora jest (bo juz byla) przyklejona
jakas naklejka. Mniemam, ze tez ma przewodzic cieplo. Chcialbym w miejsce
styku nalozyc nowa warstwe pasty i tutaj pojawia sie pytanie: Wysmarowac
pasta tylko ten: http://tinyurl.com/ydbamr niebieski prostokat czy tez
wiekszy obszar jak tu: http://tinyurl.com/yj8evb ? A moze pacnac ten caly
brazowy prostokat? I czy taka pasta musi wyschnac po polozeniu czy wystarczy
posmarowac i zalozyc radiator od razu?

Jest jeszcze jedno pytanie: jak wyczyscic stara paste z proca i radiatora?
Czym to zetrzec? Spirytusem jakims czy rozpuszczalnikiem. Do umywalki proca
raczej nie wsadze.

Pzdr.