Re: UPS, PFC, zasilacz i "ksztalt napiecia" - jak to jest?

Autor: <shy_g_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 22:32:18 MET

::-:: dysmorfofob ::-:: napisał(a):
> Przymierzam sie do zakupu UPS`a na prywatny uzytek do desktopa. Ogladam
> sobie wlasnie oferte ogolnie znanego sklepu internetowego i jest takie cos:
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=1776 A teraz czytam sobie dwie
> opinie kupujacych.
> Cytuje:
> (Ocena 3/10) Dlatego 3 poniewaz na pracy bateryjnej generuje prostokąt a nie
> sinus, mialem w zwiazu z tym problem z komp. wyposazonym w zasilacza z
> actywnym PFC. Musialem zmienic na Ever'a ktory na pracy bateryjnej generuje
> sinus.
> [...]

Ogolnie chodzi o to ze UPS-y generujace ksztalt prostokatny niemaja
mozliwosci zwracania energii spowrotem do akumulatora. W zwiazku z tym
podlaczenie jakiegokolwiek odbioru mogacego powodowac cofanie energii
(silnik, transformator) zagraza zasilaczom UPS.
Wspolpraca UPS-a prostokatnego z zasilaczami komputerowymi z PFC nie
uklada sie dlatego, ze PFC w zaleznosci od budowy (ale najczesciej)
probuje pobierac prad z UPS-a bedacy proporcjonalny do napiecia czyli
tez prostokatny. W zwiazku z tym (to juz w zaleznosci od kokretnego
rozwiazania) albo UPS wylacza sie od zwarcia/przeciazenia,
nieprawidlowo pracuje zasilacz komputerowy badz cos sie uszkadza.

No i taka to historia

Pzdr