T40 D600 lub inny uzywany?

Autor: Tomek Glowka <st1545_at_o2.pl>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 17:34:02 MET

Witam;
Chcialbym poprosic o pomoc: planuje kupno laptopa. Bede go uzywal
glownie w domu jako rezerwowy dostep do netu (gdy PC jest zajety przez
rodzine albo na odwrot ;-), do sporadycznej pracy weekendowo -
wyjazdowej (Office + Cad 2D i 3D) oraz "sluzbowo" - rowniez w terenie.
Przeprowadzilem wstepne rozeznanie w archiwum grupy. Wynika z niego, ze
lepiej zrezygnowac z lepszego wyposazenia na rzecz lepszej marki. Nie
da sie jednak zrezygnowac ze wszystkiego, wiec powinno zostac DVD,
min.2xUSB i karta sieciowa. Przydalby sie czytnik SD, karte Wifi ew. od
razu dokupie, Bluetooth moge dolozyc w przyszlosci jak sie okaze
potrzebny (na razie nie mam nic do podlaczenia). Minimum na czym
kulturalnie pracuje moj PC (Duron 1600) to 512MB RAM i tyle tez
chcialbym w laptopie.
Doczytalem sie tez, ze warto trzymac sie energooszczednych procesorow,
czyli Pentium M. Ze wzgledu na zastosowania, wystarczyloby mi jednak
np. 800MHz zamiast np. 1400, zastanawiam sie wiec czy Pentium III nie
byloby OK? Jesli byloby, to baardzo rozszerzylby mi sie wybor, bo na
razie moje dodatkowe wymagania (matryca, touchpad, wyglad) najlepiej
spelniaja modele wymienione w temacie (IBM T40 lub R40 i Dell D600).
Jesli jednak np. Compaq, HP lub Toshiba Tecra bylyby lepsze, to
podpowiedzcie.
Planuje kupic laptop w sprawdzonej firmie z siedziba w Warszawie, z
przynajmniej miesieczna gwarancja i nie zamierzam nim "rzucac o sciany"
wiec z jednej strony kwestia dostepnosci i cen serwisu nie jest
najistotniejsza (Dell!), ale jesli warto zmienic zdanie - prosze,
piszcie.
Ostatnia kwestia to wielkosc, waga i cena - bo sa chyba ze soba
polaczone. Rozwiazanie, ktore wstepnie przyjmuje jest kompromisowe -
marzy mi sie wygodne w obsludze malenstwo za 1000zl, ale wiem, ze to
nierealne ;-) stad matryca 14" i waga ponizej 2.5kg. Wszystko to za ok.
1500zł; max. 1999.
Podsumowujac, prosze o wszelkie uwagi zmierzajace do tego, jak(i) kupic
przyzwoity laptop za przyzwoite pieniadze.
pozdrawiam, tomek