Re: 2 x PIII 933Mhz vs. Duron 1800Mhz

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 01:36:09 MET

J.M.Oizo napisał(a):

> Posiadam teraz płyte MSI na chipsecie VIA133 pod dwa CPU PIII 933Mhz. +
> 512MB RAM PC133Mhz
> Działam na winXP.

        WinXP PRO zapewne, bo 2 CPU fizyczne na Home odmawiają współpracy, a
właściwie to system się na nie obraża :/

> Czy przesiadka na durona 1800Mhz na płycie Asrock na chipsecie SIS.
> Brat kiedys miał ta płyte i było bardzo stabilna. Bedzie te 512MB RAM DDR.

        Nie wiem co to za Asrock, ale to są płyty budżetowe. Przesiadka z
lepszych MSI, Epoxa czy Abita boli odrobinę. Sam to przerabiałem po
przesiadce z Asrocka na ULI1695 (nikt inny ich nie robi), a wczesniej
blisko 10 lat używając płyt MSI i Epoxa zwłaszcza.

> Czy bedzie jakas roznica w predkosci działania???

        Ja bym się jednak nie przesiadał, w jednych zastosowaniach będzie
lepiej, w innych gorzej. Duron 1800 generalnie będzie trochę szybszy w
większości aplikacji (nadal mało co potrafi wykorzystać SMP pod win32),
za to dużo łatwiej taki system z 1 CPU zamulić obciążeniem przez jedno
zadanie. Jeśli przyzwyczaiłeś się do wygody pracy systemu na 2 CPU, to
zapewne ciężko będzie Ci przyzwyczaić się do zamulania systemu z 1 CPU,
zwłaszcza z tak małą ilością cache L2
jak Duron.

> Bo na tym 2x933Mhz nawet zgrywac z kamery DV nie moge bo tnie obraz.
> (dysk jest wydajny).

        Na pewno? Sprawdź jakie generuje obciążenie pod HDTachem i czy
przypadkiem nie wyłączyło się DMA - WinXP lubi to zrobić "z zaskoczenia"
nawet nie informując użytkownika jak dostanie kilka timeoutów na kanale
- wystarczy choćby źle nagrana płyta CDR/DVDR. Zgrywanie DV po FireWire
czy USB2,0 nie powinno zasadniczo obciążać systemu na takim - przecież
tam nie ma rekompresji.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl