Pentium IV HT, Athlon64 czy Sempron64?

Autor: Michał <login=mmichal_at_server=tlen.pl>
Data: Fri 05 Jan 2007 - 20:40:38 MET

Witam

Chce kupić nową płytę główną i procesor; co polecacie w cenie do 500 zł?
Zależy mi na wysokiej wydajności zarówno takiej nominalnej jak i po
podkręcaniu; jeśli nie trzeba będzie zbytnio kombinować podkręcę na pewno.

Ram mnie zbytnio nie trzyma; obecnie mam TwinMOS DDR 400 MHz, CL2.5 (to
chyba nawet w dzisiejszych czasach dobry RAM?), ale mogę wymienić na DDRII.

Zastosowanie: tworzenie stron www, trochę grafiki; system ma chodzić szybko,
szybko mają się uruchamiać programy. Szybko ma startowac. Coś takiego jak
sesja SFTP w tle ma nie zwalniać komputera. Apache+PHP+baza danych cały czas
w tle.

Co będzie najwydajniejsze? Intel czy AMD? A jeśli AMD to może lepiej
Sempron64 który podkręci się lepiej?

Wydajność w grach praktycznie mnie nie interesuje.

Czy warto kupić procesor dwurdzeniowy?

Pozdrawiam