Re: Monitory LED

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 02:39:06 MET

"doslaw" <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> wrote in message
news:enh696$kf0$2@inews.gazeta.pl...
> jezeli chodzi tu o OLED to takie nowsze i lepsze LCD i plazma, a
> jednoczesnie konkurencja ekranow laserowych, gdzie te ostatnie chyba
> jeszcze nie wyszly poza fazy prototypow, a tv oledowy samsung juz w 2005
> zrobil ( zaleta oledow i laseru jest mala pradozernosc, bo nie wymagaja
> podswietlania ekranu jak lcd czy plazma), wada oledu jest brak
> jakiejkolwiek wodoodpornosci.. ale to tylko byla kwestia czasu, kiedy
> uszczelnia porzadnie ekrany
> a, pierwotnie byl problem, ze taki ekran wytrzymywal tylko 5000 godz,
> ale gdzies czytalem ostatnio, ze juz sie z tym uporali jakos ;]

Wada OLEDow jest rowniez stosunkowo mala sila swiatla (do monitorow
wystarczy, do projektorow juz nie), za to ich niesamowita zaleta oprocz
wspomnianej pradozernosci jest duzo wieksza odpornosc na wstrzasy i
uszkodzenia mechaniczne...
Nie wiem ile w tym prawdy, ale "hobbysci" w temacie wspominali jeszcze o
problemami z uzyskaniem idealnie bialego swiatla (podobno jest delikatna
przewaga ktoregos z kolorow podstawowych lub ich kombinacja)

Pozdrawiam
Michal