Re: Opinia na temat zasilacza.....

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 04:34:53 MET

"Kris" enem4c$ap4$1@nemesis.news.tpi.pl

> Athlon mobile 3000+
> ASRock K7S8X
> 2x512MB RAM Hynix
> Seagate 40GB
> Samsung 200GB
> GeCube Radeon 9550 Extreme
> Nagrywarka DVD i CD

Możesz mi napisać -- po co Ci aż dwie nagrywarki? :)

> i dostalem do tego zasiliacz (bo poprzedni padl po 5 latach)

Jaki był? I jak padł?
Mój pracuje niemal stale od paru lat, a w ogóle ma ponad 7 lat.
Na dodatek od kilku lat wiatrak pracuje tam na 5 woltach, aby
nie hałasować. :) (wszystkie w komputerze pracują na 5 woltach)

W razie przeciążenia -- zasilacz wyłączy się, ale jak na razie wyłączał
się tylko w przypadku zwarcia -- to znaczy ani razu go nie przeciążyłem
urządzeniami. Wiatrak można wyłączyć w ogóle, ale wówczas spada po jakimś
czasie moc zasilacza -- najpierw rośnie temperatura, później spada i moc,
i temperatura. Przy 5 woltach na wiatraku -- zasilacz pracuje tak, jak przy
12 woltach na wiatraku. Oczywiście normalnie ma 12 woltów na wiatraku, z tym
że sam to napięcie reguluje. Ja mu zmniejszyłem na stałe na 5 woltów.

Komputer pracuje bez obudowy -- co daje bardzo duże obniżenie temperatury
w całym komputerze, co mierzyłem dość dokładnie, a i wiatrak w zasilaczu
nie musi wentylować wszystkiego, ale tylko wnętrze zasilacza.

> GEMBIRD 400W.

Wszystko zależy od rozłożenie tej mocy, ale moim zdaniem ze dwa takie
kompuery na tym pociągniesz. :)

> I moje pytanie jest nastepujace czy ten zasilacz pociagnie Radka x1950pro?
> Czy moze lepiej wymienic zasilke? Bo o tej firmie zaslaczy szczerze mowiac
> nic nie slyszalem.

400 W to bardzo dużo. :) Pytanie, jak to jest rozłożone na poszczególne napięcia.

-=-

A teraz nich wypowiedzą się inni. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'