Re: Downclocking Core 2 duo

Autor: gerlach <gerlach_at_localhost.com>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 21:29:45 MET

Tomasz Piotrowski wrote:
> Witam,
> postanowiłem złożyć sobie ekstremalnie cichy komputer, żadnego
> wiatraczka. Jak już sprawdziłem najmniej ciepła wydzielają Core 2 duo,

Już nie, są nowe Athlony 64 w technologii 65nm.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2889

Dodatkowo na płytach np. Asusa bardzo łatwo można w BIOSie sprowadzać
athlony NA STAŁE do najniższego możliwego poziomu taktowania (czyli
1GHz), który jest normalnie wykorzystywany przez Cool & Quiet.

A to dlatego, że Cool & Quiet polega na automatycznym, stopniowym
zmniejszaniu mnożnika i napięcia. Gdy masz odpowiednią płytę to możes
wybrać dowolny mnożnik i napięcie ręcznie, na stałe zamiast
automatycznie tymczasowo :-)