Taktowanie modułów pamięci SDRAM pojedynczo i razem

Autor: AC <arcticcooling_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 20:08:56 MET

Płyta główna ECS K7VZA, procesor Athlon 2400+.
Trzy moduły pamięci 512 MB SDRAM 133 MHz.
Każdy z tych trzech modułów pojedynczo przechodzi wielogodzinne testy pod
Prime95, Memtestem i Gold memory na najbardziej wyśrubowanych ustawieniach CAS
2 i Turbo.
Jednak razem bezbłędnie działają przy ustawieniach CAS 3 i Normal.

Czy to normalne zjawisko?

Kolejne pytanie.
Nie testowałem dotąd dokładnie jak bardzo można podciągnąć ustawienia w BIOS.
Mogę ustawić CAS 2 i CAS 3 oraz Turbo, Fast, Medium, Normal i SDRAM 8/10 ns.
W którym kierunku podnosić ustawienia? CAS 2 i Normal / SDRAM 8/10 ns albo też
CAS 3 i Fast / Medium, bu zwiększyć wydajność? A może różnica pomiędzy nimi
jest rzędu 1 do 2 procent i gra nie warta świeczki?

Dodam, że komputer przy CAS 3 i Normal jest stabilny jak skała, ale każdy
zestaw podkręcałem juz od czasów i486, więc pokusa (czytaj: ambicja ;-) jest.