Re: p³yta z Socket 939

Autor: ZPX <zenko100_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 31 Dec 2006 - 18:44:13 MET

Osoba Johnny2 napisa³a na pl.comp.pecet:
>Jak± obecnie dostêpn± na rynku p³ytê na Socket 939 by¶cie mi polecili?
>P³yta musi obs³ugiwaæ AGP, IDE i pamiêci DDR1. Chodzi mi raczej o jakie¶
>markowe p³yty typu ASUS, GIGABYTE, MSI itp

Socket 939 to DDR1 oraz PCI-Express. S± jeszcze dostêpne egzemplarze
z AGP, ale s± one ze starszymi chipsetami (max nforce3, Via lub Uli),
z regu³y nie maj± obs³ugi dysków SATA II i p³yty te s± ju¿
trudno dostêpne.

P³ytami na podstawce 939, z DDR1 oraz z PCI-Express ostatnio siê
interesowa³em, gdy¿ ostatnio tak± kupi³em i mój wybór zawêzi³
siê do 5 modeli:
1. Asus A8N32-SLI Deluxe nForce4 SLI x16 za oko³o 530 z³
    http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=25093
2. Asus A8R32-MVP Deluxe ATI XPress 3200 CrossFire (RD580) za oko³o
450 z³
   http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=26047
3. DFI LanParty UT nF4 Ultra-D za oko³o 430 z³
   http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=16985
4. Gigabyte GA-K8N SLI nVidia nForce4-SLI za oko³o 300 z³
   http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=20848
5. Microstar K8N Neo4-FI nForce4 Ultra za oko³o 330 z³
   http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=22042

Z tym ¿e pozycja 3 i 4 s± trudno dostêpne.
Pierwszy asus obs³uguje SLI a drugi crossfire, wiêc przy ³±czeniu
dwóch kart graficznych w jedno pierwszy Asus bêdzie wspó³pracowa³
tylko z kartami Nvidia, drugi za¶ tylko z kartami ATI (przy jednej
karcie nie ma to jakiego¶ wiêkszego znaczenia).
Ja osobi¶cie wybra³em tego Asusa A8N32-SLI Deluxe nForce4 SLI x16 i
jestem z tej p³yty bardzo zadowolony - chodzi z kart± Ati Asus
X1950Pro i nie sprawia najmniejszych k³opotów

Z kolei p³yta 2 ma nowszy chipset z ze wzglêdu na cenê jest chyba
najlepszym wyborem, choc Microstar te¿ ma swoje plusy.

Pozdrawiam