Re: Szukam drukarki atram., która ...

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 19:53:14 MET

Dnia Sat, 30 Dec 2006 17:40:27 +0100, Mat napisał(a):

> Czy porównując koszt eksploatacji drukarek wystarczy porownać
> pojemnność i cenę pojemników, czy też nastąpiła zmiana
> w sposobie drukowania (porównując drukarkę DJ sprzed 10 lat
> i obecne) tak, że obecnie pomimo mniejszej pojemności
> pojemników z atramentem pozwalają wydrukować więcej?
Aż takim specjalistą nie jestem :) IMO takie rzeczy jak zdolność krycia
tuszu (czyli ilość koniecznego tuszu na jednostkę powierzchni), objetość
elementarnej kropli czy średnica dyszy nie uległy rewolucyjnym zmianom więc
ilość arkuszy z jednostki pojemności kałamarza też się istotnie nie
zmieniła. Co oznacza że im mniejszy kałamarz tym mniej wydruków.

> Ponadto, jak porównać wydajność w przypadku 1 pojemnika
> kolorowego z 3 pojemnikami z oddzielnymi kolorami? Zdaję sobie
> spraw, że oddzielne pojemniki z kolorami pozwalają wymieniać
> tylko ten, który się skończył, ale jak to się ma do faktycznej
> wydajności?
IMO niewiele, no chyba że drukujesz dużo w jednej, określonej tonacji
barwnej, co prowadzi do szybszego zużycia jednego tuszu. Ale zawsze możesz
sobie dopełnić bądź oryginalnym tuszem bądź zamiennikiem.

--
Jacek