Re: Wentylator procesora i zero obrotów. Przeciwwskazania?

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 21:43:03 MET

> Masz na myśli Q-Fan Control? Tam należy wpisać graniczne temperatury.

Nie, mam na mysli starsze, prostsze rozwiazania niz Q-Fan.
Takie, ktore nie maja zadnych regulacji w BIOS-ie, ani
nie wymagaja niczego od systemu. Takie jakie mam np.
na plycie P4B266. Cechuje sie bardzo powolnymi zmianami
obrotow (brak czestej, denerwującej zmiany tonu). Jak sie
juz rozpedzi, to bardzo powoli wraca do wolniejszych obrotow.
A moze to jakis automat w samym wiatraku, niezalezny od plyty?
Nie ma pojęcia. Zawsze bylem pewny, ze to plyta reguluje.

W nowym P5LD2-SE nie ma juz tego prostego rozwiązania,
są za to dwa inne (nie pamietam nazw). Jedno jest srednio
zaawansowane i nieczego nie wymaga od systemu. Po prostu
ustawia sie 1 z 3 profili pracy wiatraka: quiet, normal, performance.
I z tego co wiem nie wplywa to w zaden sposob na wydajnosc
procesora, ale posrednio na jego temperaturę.

Drugie, bardziej zawiłe, wymaga od Windows wlaczenia
jakiegoś szczegolnego trybu oszczedzania energii czy cos takiego
i chyba wplywa na pracę (i wydajnosc?) CPU.

Fajnie by bylo, jakby mnie ktos oswiecil w roznicach.

Dzieki,

latet