Re: Wentylator procesora i zero obrotów. Przeciwwskazania?

Autor: Ralf <ralf_k_at_interia.bezspamu.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 20:29:36 MET

latet napisał(a):

> Z drugiej strony - nie wiedzialem skąd płyta wie,
> ktory procesor ma jaką optymalną czy maksymalną
> temperaturę. Dla jednych prockow 45 C to gorąco,
> dla innych zimno.

Może ze specyfikacji płyty? Wiadomo przecież jakie
procki dana płyta obsługuje. Gdyby się pojawił jakiś nowy
to będzie z tej samej rodziny więc charakterystyka temperaturowa
podobna.

> Ale tu też nie wiem
> jak to moze dzialać poprawnie bez jakiejś kalibracji.

Też mnie to dziwi gdyż te podawane temperatury należy traktować
z dokładnością +- 20st

> Czemu teraz są 4-żylowe kabelki przy wentylach CPU?
> Czy 3-żyłowe to było mało?

Widocznie wymyślili coś lepszego niż kontrolowanie obrotów
przez zmianę napięcia :)

--
pozdrawiam
Rafał