Re: Zwis Kompa a pozniej BSOD

Autor: to0l <no_spamWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 19:42:57 MET

> Wygląda to na jakiś problem sprzętowy.
> Czy na poprzednim Biosie też były niebieskie ekrany? Czy pojawiły
> się po jego aktualizacji?
> Czy też zwisy te występują od nowości.
> Może coś jednak było kręcone (procesor, pamięci, grafika),
> a może to wina zasilacza?

Zasilacz jest raczej sprawny (to podobno dobra seria ModeCom'a MC) sprawdzałem
multimetrem pod obciążeniem. Problem zaczął się pojawiać po zmianie chłodzenia
na chipie płyty głównej. Jest jakiś program do przetestowania nForce 4? Komputer
nie był podkręcany (poza sporadycznym tylko na czas grania w X3 karty graficznej
do poziomu Rdzeń 475MHz/Pamięć 560MHz [są to Samsungi 1,6ns] ale nie dawały
żadnych artefaktów w tym ustawieniu w AtiTools). Przy zdejmowaniu wentyla z
chipsetu trochę się namęczyłem bo mocno trzymał pewnie dlatego ze był na
silikonie i nie chciałem tego robić na siłę wiec pogibałem go trochę na boki aż
spoiwo puściło. Później wyczyściłem go bawełnianym wacikiem kosmetycznym i
założyłem nowy radiator. Czy mogło to zepsuć chip? Bios podobno jest dobry i nie
sprawia problemów.

--
Pozdrawiam!
to0l