Re: Core2Duo ....

Autor: mpx <mpx_at_nospamhoga.pl>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 22:13:16 MET

Andrzej napisał(a):

> - jaki procesor Core2Duo po względem mocy obliczeniowej
> jest odpowiednikiem mojego P4 3.2 ?

core 2 duo jest szybszy z tego samego zegara 1.9 x od pentium D, 1.2 x
od Athlona 64 X2.

Wersja 1:

Athlon 3200+ będący odpowiednikiem twojego procesora ma 2GHz. Czyli 1
rdzeń core 2 duo o częstotliwości 2.0 / 1.2 = 1.66 GHz jest
odpowiednikiem twojego procesora. A takich rdzeni są dwie sztuki!

Wersja 2:

Uznajemy, że Pentium D to dwurdzeniowe Pentium 4. Czyli jeden rdzeń Core
2 Duo o częstotliwości 3.2GHz / 1.9 = 1.68 GHz to odpowiednik twojego
procesora.

W najtańszym Core 2 Duo - E6300 masz 2 rdzenie 1.86 GHz, czyli twój
procesor + 11% i drugi rdzeń gratis :-)

> - a jaki procesor Core2Duo jest odpowiednikiem mojego P4 3.2
> ale pod względem rozpraszanej energii ?

O procesor bym się nie martwił, Core 2 Duo to bardzo energooszczędny
typ. Za to doprowadzić do szału potrafią nowe, wyższej klasy karty
graficzne, o dużym poborze mocy i z niezwykle głośnymi wentylatorkami.

Poza tym radziłbym poczekać do 21 stycznia na wersję E6320 z podwojoną
pamięcią cache - lub jeżeli wolisz coś większego - na obniżki cen E6600.

http://www.neoseeker.com/news/story/6371/