Re: Kieszen SATA II

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 23:14:31 MET

> Po trzecie, kieszenie wewnętrzne są ZŁE. Ograniczają
> chłodzenie dysku, nie mają zazwyczaj takich możliwości
> hot-swapu jak USB czy FireWire, co najwyżej są trochę
> "szybsze". Po co Ci to?

"Troche" szybsze niz zewnętrzne przez USB?
No raczysz żartować :-)

Nie przesadzajmy tez z tym chłodzeniem - niektorym dyskom
to wcale nie przeszkadza. Np. Samsung SP2514N (ATA)
w kieszeni bez wiatraczka osiąga u mnie zaledwie 36 C.

Z drugiej strony, calymi latami mialem w kieszeniach dyski,
ktore nagrzewaly sie tam do 47-50 C i nic sie nigdy z tego
powodu nie działo. Mówię o co najmniej kilkunastu kompach
na przestrzeni wielu lat, wiele roznych dysków.

Jedyna kieszeń, jaka mi w życiu uszkodziła dysk,
to była.. zewnętrzna kieszeń na USB.

Jednak moje doswiadczenia ograniczają się do kieszeni ATA,
a w zasadzie do ich jednej, bardzo udanej linii.
Natomiast jak raz sobie kupiłem jedną z pierwszych kieszeni SATA,
to zrobiła na mnie takie piorunująće wrażenie swoją "solidną konstrukcją",
że ją wyrzuciłem do śmieci nawet nie wkładając do niej dysku.

latet