Re: Problem z dyskiem - pomocy

Autor: Atarek <mg_atarek_at_NoSpam.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 01:17:48 MET

news:4qerme.qre.ln@kwinto.prv...

> Dziwisz się, że ktoś Ci zwraca uwagę, że ta grupa nie służy do dzielenia
> się problemami z instalacją systemów operacyjnych? Pisałeś, że dysk
> przetestowałeś i ponoć jest sprawny, więc temat do dyskusji na tym forum
> został chyba wyczerpany.

Dysk sprawny, kable sprawne, inne podzespoły sprawne. To nie kwestia
instalacji os, sam nie wiem co jest powodem problemów, ale z instalacją xp
sobie potrafię poradzić. Podejrzewam, że dysk ma jakieś "coś" i to kwestia
sprzetowa.

> A tak BTW to sprawdź znacznik aktywnej partycji w MBR tego dysku - ma być
> hexa 80. Najprawdopdobniej to jest powód braku możliwości uruchomienia
> systemu z dysku w pozycji primary master. Ponadto trzeba będzie być może
> uaktualnić treść pliku Boot.ini, żeby wskazywał na pierwszy napęd. Ale tak
> jak już napisałem, to wszystko są problemy software'owe, a nie sprzętowe.
> --
> M. [MS-MVP]
> /odpowiadając zmień px na pl/

Po odłączeniu drugiego z dysków system się załadował. Podłączyłem drugi dysk
i też już jest OK. Nie rozumiem tego tak jak i całej sytuacji z dyskiem
Seagate ST3320620A. Obecnie zrezygnowałem z posiadania systemu na tym dysku.
Ten dysk jest bardziej marudny niż moja teściowa. Nie ten pasek, nie to
gniazdo IDE, inne konfiguracja (dodatkowy dysk) i już strajkuje. Dla WD
Caviar 120GB jest to bez różnicy, a Seagate od razu ma problem z odczytem
danych z dysku (załadowaniem systemu). Moim zdaniem opis zworków jest mało
zrozumiały (2 pozycje: Master ON, Slave OFF oraz Cable Select).
System dalej mam na WD, a Seagate posłuży mi jako drugi dysk. Jako drugi
dysk na razie nie robi problemów - widzi pełną przestrzeń dyskową,
podzieloną na partycje jak chciałem, więc to nie kwestia "48-bit". Dziwny
ten Seagate ...

Pozdrawiam
Atarek