Re: Jak szybko tanieją PD? ;)

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 25 Dec 2006 - 00:49:29 MET

Osadnik napisał(a):

> Ja to bym sie nie pchał w zamknięte pamięci typyu PenDrive tylko kupił
> jaiś zgrabny czytnik na USB i karty pamięci, karty sa tańsze od
> pendrive, bardziej uniwersalne (aparaty i ine urządzenia), no i mozna je
> wygodnie opisać i przechowywać dodatkowo jeśli chcemy przechować 2GB
> danych to jak sie uszkodzi jedna z 2 1GB ( bo tak tez mozna) to zawsze
> połowa danych zostaje. Łatwe do uszkodzenia mechanicznego trudne do
> uszkodzenia logicznego.
> no i mniejsze.

Ja to wiem, dlatego zainwestowałem w wewnętrzny czytnik do kompa, ładnie
się prezentuje obok archaicznej stacji dyskietek. :P Problem w tym, że
chociaż karty są bardzo popularne ostatnio za sprawą urządzeń mobilnych,
to nie są zbyt popularne wśród zwykłych użytkowników komputerów, mimo
wszystko producenci jeszcze nie dodają czytnika kart jako standardowego
wyposażenia, a mało kto pomyśli, żeby taki sobie dokupić. Gniazdko USB
2.0 czy w ostateczności 1.1 posiada na dziś dzień właściwie każdy.

Poza tym ja ani myślę używać tego typu nośników do przechowywania danych
- zwyczajnie nie zostały stworzone z myślą o tym, bo dane same poznikają
po ~10 latach. ;) Są za to idealne do przenoszenia danych i prawdę
mówiąc wolałbym wpaść do znajomego z małym PD w kieszeni czy na szyi i
zapakować na niego te 4 czy więcej GB, niż brać ze sobą płytę DVD+RW. Co
prawda wielka to ona nie jest, ale zawsze czuje się ją w kieszeni
kurtki, poza tym w transporcie i używaniu dużo bardziej czuła na
uszkodzenia. Za to o wiele lepiej poradzi sobie IMHO tam, gdzie zawiodą
nośniki flash - mam w domu płyty CD-R nagrane około 1998, karty pamięci
mogłyby już po tym okresie powoli zacząć tracić dane, płyty nie dosyć,
że pięknie się czytają, to jeszcze dają ładne wykresy. :) Wymagają co
prawda "czułości", ale jeśli zapewni się im odpowiednie warunki, są
względnie bezpieczne. Względnie, bo nic na tym świecie nie jest pewne,
nawet nośniki profesjonalistów - MO, TLT, UDO. :)

Przy przenoszeniu danych na PD praktycznie się go nawet nie czuje. :)
Można go mieć przy sobie na wszelki wypadek. Nie wyobrażam sobie
taszczenia ze sobą wszędzie DVD-RW, aby mieć te 4GB pod ręką. :)

Poza tym - już się pojawia sprzęt Aduio-Video z gniazdem USB do
podpięcia takiej pamięci. :)

# /George Orwell - Rok 1984/