Re: NTLDR

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 24 Dec 2006 - 13:29:36 MET

"Atarek" <mg_atarek@NoSpam.pl> wrote in message
news:emlgp9$nn4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w
> wiadomości news:emklr4$sou$1@news.onet.pl...

> W tej chwili dysk systemowy jest podłączony do PRI_IDE tak jak było na
> początku. Do PRI_IDE miałem podłączone dwa dyski (pasek 80), a do SEC_IDE
> napęd CD (pasek 40). Po zainstalowaniu kieszeni nie można podłączyć dwóch
> dysków na jednym pasku (zbyt duża odległość). Zrobiłem więc tak: do
PRI_IDE
> na pasku 80ch podłaczyłem kieszeń (dysk systemowy) oraz napęd CD. Do
SEC_IDE
> podłączyłem drugi dysk bez systemu (pasek 80). Teraz napęd CD widzi jako
ATA
> 33, a dysk systemowy jako ATA100. Nie wiem czy to rozsądne rozwiązanie,
ale
> nie widzę innej możliwości. Jak powinny być ustawione w BIOS-ie dyski w
> takim przypadku?

jak juz bylo wspomniane to zle rozwiazanie... Jesli kieszen masz na primary
IDE, to kolejnosc bootowania zalezy od ustawien zworek dysku w kieszeni.
Jesli bedzie master - bedzie ci bootowac kieszen, jesli slave - bedzie ci
bootowac secondary master (zakladam, ze to dysk) - urzadzenie na drugim
IDE.

Optymalne ustawienia to:
pierwszy kanal IDE (primary):
Master: HDD stacjonarny (bootowalny)
Slave - najlepiej nic tam nie pchac

drugi kanal (secondary):
Master - kieszen
slave - CD / DVD
tylko pamietaj o tasmie 80zylowej

A jesli maszyna twoja ma USB2.0, to zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest
zainwestowanie paru zlotych i kupienie zewnetrzne kieszeni na IDE lub samego
interfejsu na kablu.. cos jak tutaj
http://www.allegro.pl/item149580160_super_adapter_usb_to_ide_2_5_3_5_5_25.html

Bedziesz mial lepsza wydajnosc niz przy IDE, szczegolnie, jesli twoj CD to
ATA33

Wesolych swiat
Michal