Re: liteon 8801/benq - bios

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 23:24:56 MET

KiF napisał(a):

> Mam nagrywarkę liteon 8801, która podobno jest tak naprawdę benq-iem dw 1650;
> profilaktycznie chciałbym wgrać do niej nowszy bios tyle tylko, że
> niepokoją mnie inne oznaczenia: pokazuje mi się FwRev=L.01, natomiast na
> cdrinfo do benq biosy mają oznaczenia literowe np. BCIC.

Zdarzają się dosyć często nagrywarki będące OEMami produktów innych
producentów, wtedy fizycznie jest to dokładnie ta sama nagrywarka, ale
różni się właśnie biosem, który nie jest w tym przypadku oryginalnym od
BenQ, ale pochodzi od LiteOna i to LiteOn wydaje aktualizacje.
Oczywiście w takich przypadkach można wgrać również ten drugi i
przerobić nagrywarkę, jednak nie zawsze wejdzie to tak prosto - sęk w
tym, że program flashujący BenQ widząc jakiegoś LiteOna nie pozwoli
wgrać mu nowego FW. Można to rzecz jasna obejść - w Internecie pełno
opisów takich przeróbek.

> 1. Czy uaktualniając bios można nieodwracalnie uszkodzić napęd?

A no można... Jeśli np. wyłączą prąd w trakcie flashowania, ale oo trwa
chwilę, zresztą gdzieś czytałem, że jest jeszcze spore
prawdopodobieństwo, że będzie się jeszcze dało odratować... A tak
ogólnie wgrywanie najnowszej wersji to podstawa - w ten sposób
nagrywarka lepiej będzie sobie radziła z zapisem nowych nośników,
wzrośnie jakość zapisu itp.
Przy dokonywaniu wszelkich przeróbek, w tym wgrywaniu nieoficjalnego FW
traci się jednak gwarancję i robi się to na własną odpowiedzialność. :)

> 2. Czy jest sens zmieniać wersję L.01 na BCIC?

Nie wiem, a co chcesz tym osiągnąć? Słyszałeś np. o lepszej jakości,
kiedy napęd pracuje jako BenQ? Odblokują się jakieś dodatkowe możliwości?
Bo jeśli nie, to może lepiej wgrać najnowszy dostępny LiteOnowy bios,
jeśli jest takowy dostępny?

# /George Orwell - Rok 1984/