Re: więcej ramu?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 22:41:34 MET

Bohun napisał(a):
> Mam płytę Epox 8rda i 2x256MB pracujące w dual channel. Do tego Athlon XP
> pracujący na 2,0GHz
> Zastanawiam się czy nie zmienić 2x256 na 2x512@400MHz lub nie dołożyć jednej
> kości 512MB. Czy będzie duża różnica ?
Jesli chodzi ci o roznice w predkosci pomiedzy konfiguracjami:
a) 2x 256MB + 1x 512MB (dual channel sie wylaczy) @niewiadomoile
b) 512MB + 512MB (w dualchannel) @400
Niestety, przy socket A dualchannel jest tylko rozwiazaniem
marketingowym (bo wypadalo to miec, jak i konkurencja ma), a przyrost
wydajnosci jest ledwo procentowy albo i nie.

Nie podajesz z jakim zegarem zewnetrznym chodzi twoj procesor. Jesli
chodzi przy 166MHz to puszczanie pamieci na 400 (realne 200MHz) niewiele
da, bo tyle co przyspieszy sie, to straci sie na asynchronicznosci.
Najlepiej jakby udalo ci sie puscic procesor na 200MHz x 10 (jesli masz
np mobile ze zmiennym mnoznikiem), a wtedy pamiec na 400. Ja tak mam,
jest kilkanascie procent szybciej :)

Pytanie tylko czy ci sie oplaci sprzedac 2x256 i kupic nowe 512MB w
DDR1? Nie zamierzasz zmieniac platformy na cos pod DDR2 ?