Re: symulator drukarki

Autor: Roman Rogóż <xx_at_krakow.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 13:30:55 MET

beny_hill napisał(a):

> [RS232-urządzenia]=>Null_Modem_Kabel=>[Windows]=>[HyperTerminal]
>
> Należaloby sprawdzić:
> 1. W jakim trybie (Xon/xOff......) i z jaką predkością urządzenie
> wypycha znaki (można z instrukcji i jeżeli nie urzadzenia, to drukarki.
Z konfiguracji drukarki OKI:
Partity - even
Serial Data 7/8 bits -8 bits
Protocol - Ready /Busy
Busy line - DTR
Baud rate - 9600
DSR signal - valid
DTR signal - ready on power UP
Busy time - 200 ms

> 2. Dobrać kabel NullModem 3/ew. 7 przewodowy - albo użyc dotychczas
używany
> od drukarki.
Drukarka podłączona jest kablem DB25/DB25
terminal podłączyłem kablem DB9/DB25 (urządzenie ma wyjście 25 pin)

> 3. Użyć programu terminalowego - w najprostszym przypadku HyperTerminal
> z Windows - ustawiając jakiś prosty tryb odbioru.
> 4. Uzgodnić prędkość urzadzenia i tryb nadawania z Windows/Hyperterminalem
> lub innym tego typu programem z możliwością zapisu sesji do pliku.

TyperTerminal
9600-8-parzyste- bit stopu 1 - sterowanie przepływem (próbowałem
wszystkie 3 opcje)

Niestety taka "drukarka" nie jest widziana przez aparat jako online i
nic się nie "drukuje"

po podłączeniu OKI i włączenie jej online, aparat natychmiast to wykrywa
i zmienia jej status w swoim "spoolerze" , a na hyperterminal
(podłączony )nie reaguje.
zastanawiam się nad opcją
DTR signal i DSR signal w drukarce
czy aby nie służą one do wskazywania czy drukarka jest podłączona i jest
online może trzeba zewrzeć jakieś piny aby zasymulować taką sytuację gdy
jest podłączony HT ?

Romek