nie mogę sformatować DVD-RAM

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 20 Dec 2006 - 16:08:06 MET

Co prawda jak sądzę problem czysto sprzętowy, jednakże ciasno powiązany
ze sprzętem, a poza tym nie sądzę, żeby np. na windowsxp znalazł się
równie szybko ktoś zorientowany w temacie. ;)

A więc tak: Nagrywarka NEC ND-4571A obsługująca DVD-RAM i płyta
Panasonica 3x. Była fabrycznie sformatowana do UDF i ładnie ją ładowało,
jednak mi zachciało się ją "dla świętego spokoju" sformatować jeszcze
raz... Najpierw zainstalowałem sterownik, który polecił mi ktoś na forum
cdrinfo. Było to jakieś narzędzie działające w tle i zastępujące m.in.
standardowe okienko formatowania własnym, w którym były opcje UDF 1.5 i
UDF 2.0. Niestety, w przypadku każdej z nich przy około 95% wyskakuje
błąd i nie można sformatować płyty.
Usunąłem więc sterownik i dałem pod czystym Windoswem, przez chwilę
pokręcił płytą i standardowo stwierdził, że nie jest sformatowana, po
czym zapytał, czy ma to zrobić. Oczywiście wybór był mniejszy - tylko
FAT32, też włączyłem i również otrzymałem wiadomość, że system nie ógł
dokończyć formatowania... Mam na płycie obecnie system plików RAW...

Słyszałem już o takim problemie, ale za nic nie mogę się doszukać jak go
rozwiązać...

# /George Orwell - Rok 1984/