Re: skladam kompa...

Autor: gerlach <gerlach_at_localhost>
Data: Tue 19 Dec 2006 - 00:06:58 MET

Zastanawiam się, czy monitor 17" jest odpowiedni dla starszej osoby. One
wyświetlają rozdzielczość 1280x1024 - czyli tak samo jak 19-calowe przy
około 25% mniejszej powierzchni. Wydaje mi się, że raczej 19" koniecznie
ze złączem DVI dawałoby wyraźniejszy, bardziej czytelny obraz.

Dodatkowo idealnym dodatkiem byłoby coś w rodzaju kombajnu
routera/bramki VOIP. Router raczej do ochrony (NAT, firewall) przed
światem niż do powielania dostępu internetu, a bramka VOIP - wiadomo, do
rozmów przez zwykły aparat telefoniczny używając tanich operatorów
internetowych (zwróci się!) - w tym możliwość dzwonienia do użytkownika
na ww. aparat telefoniczny z zewnątrz. Ważne aby nie miała blokady na
operatora.

Może przydałby się też jakiś skaner?

Co do złomu właściwego - zdecydowanie doradzam coś nowszego, np. Sempron
/ Athlon 64 3000+ na Socket AM2 + płyta na nVidii 61xx.

lub np. Celeron 437 (nowy, niegrzejący się typ, wykonany w technologii
65nm) z płytą z DDR2 i rozszerzalną w przyszłości do Core 2 Duo, np.

http://www.asrock.com/product/ConRoe945G-DVI.htm

(wersję pełną, 945G - a nie obciętą wersję z 945GZ!)

Ważne jest żeby to było na pamięciach DDR2, bo nie dość że zintegrowana
grafika wówczas mniej cierpi na brak przepustowości, to jeszcze unikasz
problemów z szukaniem (wówcza) nieprodukowanego typu pamięci w przyszłości.

BTW. Jeżeli zależy ci na obniżeniu kosztów - to chyba nie jest właściwa
grupa, tutaj dorzuca się sprzęt, lub powiększa parametry :-)