Re: Laptop Toschiba A110 334

Autor: Wolvier <przebinda_at_o2.pl>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 23:22:53 MET

> Ten model ma 1,41 godziny pracy... baterai Li-Ion
> http://www.noteboki.pl/index.php?AK=produkty&kategoria=182&produkt=5598
> cena w sklepie internetowym to ok 3350 PLN.
>
> Natomiast juz model:
> http://www.noteboki.pl/index.php?AK=produkty&kategoria=182&produkt=5752
> ma wedlug opisu 4,1 godziny pracy tez na baterii Li-Ion, a jego cena to
> tylko 300 PLN wiecej.
>
> Czy to sa realne wartosci? Skad taka wielka roznica?
>
> Pozdrawiam raz jeszcze,
> Grzegorz.
Diabeł tkwi w szczegółach.

Jest różnica w typie procesora :) Praktycznie każdy podzespół ma wpływ na
żywotność baterii laptopa, łącznie z wentylatorkiem.
Są laptopy w których praktycznie wentylator się nie wyłącza.
Najpiej po prostu poszukać testu danego sprzętu i bedziesz wiedział ile tak
naprawdę trzyma.

Ten drugi dłużej trzyma dlatego że matryca mniejsza, i dlatego zżera mniej
prądu.
W każdym razie spokojnie jeden film na baterii oglądniesz :), czyli te 1,5-2
h będziesz miał gwarantowane na baterii, zawsze możesz dokupić druga; jeżeli
jeździsz często samochodem, no to ładowarka do samochodu.
Prace na baterii regulujesz sobie w zarządzaniu zasialniem (np. czy ma
obcinać moc k.graficznej, po jakim czasie komp przechodzi w czas uśpienia
itp.)

Jako że mam prywatnego laptopa,praktycznie mam go caly czas wpiętego do
sieci i sobie tak leży. Po roku moge spokojnie stwierdzić że na baterii z
obciętą grafiką i włączonym Wi-Fi spokojnie 2 h pochodzi.

Nieporównywałbym kompa stacjonarne i laptopa.
Są testy w którym procesory M 1,8, dorównują Pentium IV 3,0 a nawet je
przewyższają.
Jedynie co moge zaproponować to żebyś się rozglądnął za laptopem z
k.graficzną która ma własny ram np. jakiś Radeon X600/700 czy jakiś GeForce,
całkowicie zmienia się komfort pracy.
Ja na X600 pogrywałem sobie w San Andreas czy w Most Wanted.