Re: Pentium D915 czy 820??

Autor: gerlach <gerlach_at_localhost>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 23:17:36 MET

Tp wrote:

> Witam,
>
> Mam pytanie: czy duża jest różnicawydajności pomiędzy Pentium D 820 a
> Pentium D 915 (zegar taki sam, ten drugi ma 2x2MB cachu).

Ja bym ci raczej proponował Pentium D 920, 930, 940. A to dlatego, że w
przeciwieństwie do okrojonej serii 9x5 i przestarzałej serii 8xx mają
sprzętowe wsparcie wirtualizacji, tzn. uruchamiania wielu systemów
operacyjnych równocześnie na tej samej maszynie. Wykorzystuje to m.in.
VMWare.

Procesory są jeszcze dostępne na Allegro w całkiem korzystnych cenach.
Ze sklepu nie warto kupować, bo sklepowe ceny są za wysokie, lepiej od
razu kupić Core 2 Duo.

Co do innych różnicy między 820 a 915/920, to 820 znacznie bardziej się
grzeje w oryginalnej częstotliwości i jest znacznie mniej podkręcalny. W
szybkości w oryginalnej częstotliwości nie ma większej różnicy.

> Pytanie drugie: jaką płytę główną polecacie pod ww. procesor (do max. 300
> zł, musi mieć 2xATA).

Proponuję jakąś płytę, która ma natywnie - tzn. wbudowane w chipset, a
nie wbudowany poprzez pci dodatkowy kontroler. Czyli chipsety Intela
odpadają, bo mają wbudowany tylko 1 kontroler, pozostaje nVidia i ATI. Np.

BTW. Oczywiście nie kupuj płyt, które nie są zgodne z Core 2 Duo.