Re: karya dźwiekowa ISA a PCI

Autor: Wiktor S. <azi_at_daleko.ANTISPAM.be>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 10:57:24 MET

> Mam teraz karte ISA. Gdybym wymienil na PCI to zyskam coś na
> szybkości gier?

zyskać zyskasz, ale czy 3% czy 30% to tego chyba nikt ci nie zagwarantuje
:-)

> karta dźwiekowa w _moim przypadku_ (Creative SB16 Waveffect ISA)
> to tylko przetwornik cyfrowo-analogowy?

przetwornik to się robi na opornikach do portu szeregowego, Covox toto się
kiedyś nazywało :-)

W tym cały szkopuł, że te dane cyfrowe do karty trzeba przesłać. a karty ISA
przy tej operacji mają tendencję do obciążania procka.

poza tym, nie "windows", bo więcej zależy od sterownika karty. jeśli karta
(np. jakieś Audigy) ma sprzętowe miksery, efekty typu echa itp, to
sterowniki z tego korzystają. jeśli nie ma, to dźwięki są miksowane przez
sterowniki programowo, a efekty - albo brak, albo programowo.

czytaj: *dobra* karta na PCI (czyli nie taka będąca tylko przetwornikiem) na
pewno coś ci da, a skoro piszesz że grasz, to graj z zamierzonym przez
twórców brzmieniem (efekty EAX, Aureal3D)

--
Azarien