Re: karya d¼wiekowa ISA a PCI

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 08:46:22 MET

> Mam teraz karte ISA. Gdybym wymienil na PCI to zyskam co¶ na szybko¶ci
gier?

Hm... A reszta sprzetu jaka?

> Niby PCI szybsze, ale czy WindowsXP z DirectX 9 (czy jaki to tam teraz
jest)
> sam nie realizuje d¼wieku programowo, a karta d¼wiekowa w _moim
przypadku_
> (Creative SB16 Waveffect ISA) to tylko przetwornik cyfrowo-analogowy?

O ile sie orientuje, to ewentualne spowolnienia wynikaja raczej z
koniecznosci
i sposobu obslugi samej magistrali ISA a nie tego co sama karta oferuje.

Tak czy inaczej - ewentualne roznice czy to w grach, czy w odtwarzaniu
filmow
beda raczej znikome.

Natomiast - owszem, karte bym zmienil na jakas Yamahe YMF-724.
Na Allegro bywa za 10,- czasem a daje swietna jakosc dzwieku i 100%
 kompatybilnosci ze standardem SoundBlastera (w przeciwienstwie do
SB-128 na przyklad, wiem - dziwne ;)).

A jak juz bedziesz mial wolne ISA, to moze pokusisz sie o uzupelnienie
kolekcji o legende - GUS'a. :)

Co dwie karty muzyczne to nie jedna...
A poza tym - beda na tym dzialas staaaare pecetowe demka :)

> i... Amiga-020, Falcon-030, Apple-PPC

A bys tak dokupil do tego 020 jakiegos Blizzarda albo cos.. ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.