Re: Koszty druku laserowego

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 16:54:43 MET

Dnia 12/17/2006 11:53 AM, Użytkownik latet napisał:
> Witam,
>
> Ile wynoszą przeciętne koszty druku cz-b oraz kolorowego,
> na tanich biurowych drukarkach laserowych, aby można
> je nazwać niewygórowanymi?
> Mam na mysli "standardowa" stronę o pokryciu 5%.
>
> Czy np. 7 gr/ str. cz-b to dużo?
> A np. 4,5 gr to już mało?
>
> A kolor?
> Czy 30-40 gr/str. z lasera (wliczając czerń) to rzeczywiście taniej
> niż na przeciętnej, dobrej atramentówce?

Mam HP2840, a więc wcale nie najtańszą w eksploatacji. Ale na warunki
domowe jest idealna.

Uwzględniając koszt bębna i wszystkich tonerów wyszło mi (nie
uwzględniam ceny papieru) brutto:
arkusz A4 b&w: 7,62gr
arkusz A4 kolor: 25,68gr

Zakładając oczywiście że bęben zejdzie po 20.000 arkuszach a tonery po
5000 (ale wytrzymują więcej).

> Co sądzicie o praktykach utraty gwarancji z powodu używania

Właściwie to nie słyszałem o tym. W starej HP 5L jechaliśmy tylko na
nieoryginalnych tonerach (a w dawniejszech historii to tata sam
uzupełniał toner).

> nieoryginalnych tonerów (drukarka ma licznik, a toner ma

No HP2840 ma licznik. Jak uzna że toner sie kończy to koniec. Nie daje
sie więcej drukować. Ale gdzieś widziałem jakieś sposoby na odblokowanie
toneru.

Zresztą podobnie jest w HP5150 - jak drukarka uznała że tusz sie
skończył to nie mozna było drukować. Rozwiązania był dwa:
1. albo "zresetować" tusz żeby drukarka myslała że jest nowy
2. instalować tylko podstawowy sterownik ;P

> hologram, ktory się wkleja do karty kwarancyjnej).

Pierwsze słysze.
???

> Podzielcie się prosze doświadczeniami i przemyśleniami na ten temat.

Ostatnio to ktoś tu wrzucił liste laserów i koszt ich eksploatacji.
Poszukaj w archiwum jakieś 2-3 tyg temu.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \