Re: Athlon 64 3700+ na s754

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 03:02:46 MET

Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
news:elu02l$17l$2@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Czy ktos z Was zetknal sie z oferta sprzedazy procesora Athlon 64 3700+ na
> s.754? Taki fajny i wydajny proc a niestety niedtstepny. Moze gdzies
> zalega na jekiejs poleczce a komus wpadlo to w oko... Musze upgreadowac
> kompa bo moj Sempron 3000+ okazuje sie troszke za wolny. No w
> ostatecznosci nawet mogl bym kupic ten procesor nie nowy ale i tak ofert
> na allegro nie ma :/

1. Różnica w *realnej* wydajności między (niepodkręconymi) S3000+, a A3700+
na platformie s754 to ok. 30%:
http://www23.tomshardware.com/cpu_2005.html?modelx=33&model1=265&chart=77&model2=255
Pogoń tego Semprona na 2500MHz (po podbiciu napięcia da się, nawet z
pamięciami PC3200) i już będzie szybszy od A3700+. Mimo, że ma 4-krotnie
mniejszy cache L2 , to w wielu zastosowaniach nie ma to znaczenia i Sempron
z 128kB L2 będzie szybszy od Athlona 512kB L2 już przy 10% wyższym zegarze
np. A2800+ (1800MHz) vs S3300+ (2000MHz):
http://www23.tomshardware.com/cpu_2005.html?modelx=33&model1=263&chart=63&model2=261

2. Athlony na s754 nie mają SSE3, a Semprony64 owszem, więc jeśli korzystasz
z SSE3 to kolejny punkt dla Semprona (pomijam że jest parę aplikacji
specjalistycznych, które wymagają SSE3 w procesorze, bo bez niego wogóle się
nie uruchomią). Chyba że masz tego starego Semprona 32-bit, bez SSE3.

> Mam sobie odpuscic modernizacje? Tak BTW to inwestycja dwa lata temu w
> podstawke s.754 to byla najwieksza moja porazka.

Jeśli byłbyś skłonny zapłacić za tego 3700+ s754 więcej niż za CPU+Mobo na
s939/AM2 to znaczy że kasa cię nie ogranicza, więc nie rozumiem dlaczego
wtedy nie kupiłeś s939. Na niego sa nawet 2-rdzeniowce (fakt że też drogie,
ale jeszcze dostępne).