Re: Outlook Express - problemy z zapisywaniem wysłanych wiadomości

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 23:55:49 MET

** Grzegorz wrote:

> mój klient poczty zapadł na przedziwną przypadłość,

1. NIE TA GRUPA (ta grupa dotyczy problemów sprzętowych).
2. Ten problem nie jest niczym przedziwnym. Strasznie włochaty jest.
   Najlepsze, że MS do tej pory nic z tym nie zrobił. ;>

> a mianowicie po zakończeniu procesu wysyłania wiadomości nie
> umieszcza jej automatycznie w folderze "wysłane", tylko zgłasza błąd
> i wysyła ponownie, chociaż wiadomość została skutecznie wysłana. W
> ten sposób niektórzy moi znajomi dostają ode mnie po kilkanaście
> takich samych maili, dopóki nie wyrzucę wiadomości ze skrzynki
> nadawczej. Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki :-)

MSOE zaprojektował jakiś idiota, w związku z tym ten program ma
ograniczenie objętości maili zapisanych w skrzynce (w pliku). To co
widzisz to właśnie tego objaw. Dzieje się tak:

1. Skrzynka gdzie trzymane są wysłane wiadomości jest przepełniona -
   nie przyjmuje nowych wiadomości.
2. Wysyłając wiadomość zapisujesz ja w skrzynce nadawczej.
3. Program próbuje wysłać wiadomość, udaje mu się, próbuje przenieść ją
   do skrzynki wysłanych wiadomości - nie udaje mu się bo jest zapchana.
4. Po określonym czasie program wraca do punktu 3.

Widać tu cały geniusz fachowców z MS. :>

No ale ponoć w Vista dostarczany z systemem mailer zapisuje każdą
wiadomość w osobnym pliku (ze względu na wyszukiwanie) - prawda to?
Byłby to postęp z pewnością. :>