Re: Stacja graficzna - jaki sprzet ?

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 16:03:34 MET

> 1. plyte pod 2 procesory (Intel Core Duo, Opterony, Xeon ?) ... jakis
> przyklad modelu ?
Są jeszcze czterordzeniowce - ale 12.000 to nie jest tak dużo.
Albo Core2 Duo albo Core2 Extreme Quadro

> 2. Pamieci (4GB lub 6GB) ... jakie modele ?
A po co?! 3D nie potrzebuje takiej ilości pamięci. 4GB to już naprawde
nadto.
Cztery kości będą wolniejsze, a na dwie 2GB pewnie nie starczy...
No chyba, że chcesz renderować w 3D bitmapę na ścianę dużego budynku :)

> 4. Dyski 2x 250GB 16MB Cache Sata II
Po co 500GB?! Chcesz zgrywać internet? Mały, ale bardzo szybki dysk - raptor
(150GB jest najszybszy) albo scsi.
RAID 0 jest zbyt niebezpieczny i niespecjalnie potrzebny. Jeden dysk na
system i soft, drugi na dane.

Za 12.000 to nie poszalejesz
Nie wiem co z kartą graficzną, ale patrz na wersje pro do CAD/3D.
No i z zasady wygodniejsze są 2 monitory niż 1 :)

Pamiętaj, że potrzebna jest do tego BARDZO dobrze chłodzona obudowa z mocnym
markowym zasilaczem.

TM