Adapter

Autor: Gotfalder <ggas_at_nospam.pl>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 16:42:17 MET

Witam

Na Allegro widziałem adaptery ATA za pośrednictwem których można podłączeć
dysk twardy do komputera przez port USB.

Mam pytanie - czy posiadając płytę główną na której są wyłącznie gniazda do
dysków S-ATA można za pomocą tego adaptera ATA podłaczanego do portu USB
podłączyć dysk ATA? Czy płyta je będzie normalnie obsługiwała? Widziałem też
adaptery S-ATA, ale są dużo droższe - za jeden S-ATA można kupić dwa ATA.
Dlaczego też w opisach sprzedawcy piszą np. 3,5"? Czy to ma znaczenie skoro
zewnętrzne wymiary są identyczne?

Często odłączam dysk twardy i zabieram do pracy, więc myślę, ze adapter były
dobrym rozwiązaniem zwłaszcza, że ceny dysków zewnętrznych są dość wysokie.
Mam jeden starszy dysk ATA i nie wiem czy będę mógł go wykorzystać - moja
płyta ma tylko wtyki na dyski S-ATA.

Z góry dziekuję za info
Gotfalder