Re: Nosnik flash zamiast FDD pod DOSem.

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 10:49:38 MET

Wiktor S. napisał(a):

> Poza tym, wyrzucenie stacji dyskietek skutkuje jednym: za tydzień
> zajdzie konieczność nagrania lub odczytania czegoś z dyskietki "już
> natychmiast pociąg za 5 minut" i będzie ból i zgrzytanie zębów.

Chyba żartujesz? Wszelkie prace na uczelni zwykle oddaje się
wydrukowane, nie w wersji elektronicznej, a jeśli chodzi o te
poważniejsze - licencjackie czy magisterskie, to nigdy jeszcze nie
spotkałem się z wymogiem, że to MUSI być dyskietka. Ba... Nie jestem
pewien, czy nie jest wręcz odwrotnie i preferowanym nośnikiem nie jest
teraz zawsze CD-ROM. :) Oczywiście, sekretarki, panie z dziekanatu,
urzędnicy itp. ciągle biegają między piętrami z 3,5", ale jest to
niezrozumiałe przynajmniej o tyle, że ich komputery od dawna są w sieci,
a przy takiej częstotliwości organizowania przetargów chyba już dawno
mają przynajmniej CD-RW... Jednak przyzwyczajenie trudno zmienić, więc
rozumiem...

Jednak niby co ma nagrać na tą dyskietkę, skoro otwarcie mówi, że chce
się pozbyć stacji? To jasno sugeruje, że jej nie używa. Bardziej
przejmowałbym się odwrotnym problemem. Sam kiedyś to przeżyłem, gdy
znajomy wpadł niespodziewanie chcąc coś ważnego wydrukować z dyskietki.
Na szczęście ciągle trzymam jeszcze stację tak na wszelki wypadek, ale
nie używałem jej od dawna, jeśli nie liczyć przypadku sprzed kilku
miesięcy, kiedy z nudów przerzuciłem kilkadziesiąt dyskietek sprawdzając
które działają i jaka jest ich zawartość. :P

Kilka dni temu mając konieczność nagrania BootIt zauważyłem stojące na
półce pudełko dyskietek. Sięgnąłem po jedną, bo była pod ręką, a nie
chciało mi się otwierać szafki z CD-RW. Gdy ramie wędrowało do stacji
dyskietek uświadomiłem sobie, że sformatowanie jej, wgranie programu i
zbootowanie komputera z tego nośnika zajmie DUŻO więcej czasu niż
wyjęcie płyty z szafki. :P

Niektórzy mają niestety taki pogląd (i dziwne to nie jest aż tak
bardzo), że szkoda wypalać 500 kB plik Worda na płycie CD/DVD i biorą
dyskietkę. No cóż - płyty optyczne wygodne do pojedynczych, małych
plików nie są, DVD-RAM ciągle się nie upowszechniło, karty pamięci coraz
częstsze, ale czytniki nie są spotykane jako standardowe wyposażenie
domowego PC... PD często mówi się, że drogie... A właśnie, mogliby
zrobić jakiś budżetowy PD za grosze, powiedzmy 16-20 MB, mniejsza
prędkość itp. Idealna sprawa dla "biednych studentów", urzędniczek i
sekretarek przyzwyczajonych do biegania z dyskietkami. :)

# /George Orwell - Rok 1984/